STÄNG

Denna webbplats använder cookies för statistik, anpassat innehåll och annonser. Läs mer

träffar.

No hits.

KÖPVILLKOR 

 

1. ALLMÄNT

 

 

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via Holmens Herr Webshop. Avtal ingås mellan dig och Holmens Herr AB, organisationsnummer 556305-6166. Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Holmens Herr framgår på Sajten. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via Sajten.

Samtliga priser på Holmens Herr Webshop är inklusive 25% svensk moms.

Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss.

Alla varor förblir Holmens Herr egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda.

Försök till bedrägerier polisanmäls. Holmens Herr förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. 

Genom att godkänna Holmens Herrs villkor när du genomför ett köp i vår webshop godkänner du att vi lägger till dig i vår facebook kundfil. Det innebär att du får se reklaminlägg från oss via facebook som enbart är riktad till våra kunder.

 

 

2. BESTÄLLNING & BEKRÄFTELSE

 

 

Genom att du godkänner Holmens Herr köpvillkor samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan Holmens Herr och dig som kund.

I samband med att du lägger din beställning accepterar du att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp.

Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post till din registrerade mailadress. Denna orderbekräftelse fungerar även som garantibevis efter fullt erlagd betalning.

Holmens Herr reserverar sig för eventuella tryck och skrivfel, slutförsäljning, samt färgavvikelser på produkter presenterade på Holmens Herr Webshop. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Kan inte Holmens Herr leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order. Den skriftliga informationen gäller före den "bildliga"​. 

 


Du kan göra din beställning på Holmens Herr Webshop dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande helgfri vardag. Mer info hittar du i köpvillkoren 4. Leveranser.

 

 

3. BETALNING

 

 

 

KORTBETALNING

 

- Beloppet dras först när varorna skickats från oss. 
- Detta betalsätt medför inga extra kostnader.
 

Vi accepterar betalning med VISA, MasterCard och AMEX. Vid kortbetalning reserveras totalsumman på kortet fram till att varorna lämnar vårt lager, först då dras beloppet från kortet. När du betalar med betalkort hanteras betalningen via vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning. Alla detaljer som handlar om ditt kort skickas via en säker och krypterad förbindelse, så att ingen kan se eller återskapa dina kortupplysningar. Observera att Holmens Herr inte lagrar några kreditkortsuppgifter utan dessa hanteras av DIBS.

 

DIREKTBETALNING

- Beloppet dras direkt från ditt bankkonto när du loggar in på din Internetbank. 
- Detta betalsätt medför inga extra kostnader.
 

När du använder betalsättet direktbetalning så betyder det att pengarna dras direkt, utan att det först görs en reservation. Det som krävs är att du är ansluten till Internetbanken hos SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. För tjänsten använder vi oss av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning.

 

FAKTURA

- Få dina varor först, betala sedan. 
- Betala inom 14 dagar. 
- Ingen fakturaavgift.
 

Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna AB. En kreditupplysning tas på ditt personnummer och jämförelse görs mellan detta och folkbokföringsadressen för att säkerställa att rätt person gjort beställningen. Detta innebär att du inte kan få varan levererad till annan adress än din folkbokföringsadress. Fakturan skickas till mailadressen du uppgav när du gjorde din beställning. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att din försändelse skickats från oss.

En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering hos Segoria där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. För mer information om Klarnas fakturavillkor, klicka här
Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.

 

DELA UPP BETALNINGEN

- Få dina varor först, betala sedan. 
- Betala av ditt köp i din egen takt.
 

Du kan välja att delbetala ditt köp på upp till 24 månader, då väljer du betalsätt konto. Kontohanteringen sköts av vår samarbetspartner, Klarna AB. När du väljer att betala med konto sker en kreditupplysning på ditt personnummer och en jämförelse mellan detta och folkbokföringsadressen för att säkerställa att rätt person gjort beställningen. Detta innebär att du inte kan få varan levererad till annan adress än din folkbokföringsadress. För mer information om Klarnas kontovillkor, klicka här

Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.

 

PAYPAL

- Inga kontouppgifter behöver anges. Logga bara in på ditt PayPal-konto. 
- Detta betalsätt medför inga extra kostnader.
 

Genom att betala via PayPal behöver du inte uppge dina kontouppgifter. Det enda du behöver göra är att logga in på ditt PayPal-konto via vår kassa. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. För mer information om betalningar och hur du öppnar ett konto hos PayPal, klicka här.

 

RABATTER & KAMPANJER

Har du en värdecheck eller en rabattkod som du vill använda fyller du bara i koden i kassan och trycker på ”OK” för att aktivera den. Du kommer direkt att kunna se det slutgiltiga beloppet i beställningsöversikten.

 

SÄKERHET

Vi använder marknadens bästa krypteringslösning, Secure Sockets Layer (SSL), som krypterar eventuellt känslig information som namn, adress och andra viktiga data, t ex kreditkortsuppgifter. Detta innebär att information som skickas mellan din dator och vår webbplats inte kan läsas av obehöriga. För att säkerställa att din information hålls privat förvarar vi ingen betalningsinformation i vår databas. 

Säkerhetsprocessen omfattar följande: 
* Godkännande - din webbläsare vet att dina data skickas till rätt server och att denna server är säker. 
* Kryptering - dina data krypteras, så att de endast kan läsas av den säkra servern. 
* Dataintegritet – överförda data kontrolleras för att säkerställa att de inte har förändrats. 

Holmens Herr förbehåller sig rätten att fördröja varje order som vi misstänker kan behöva ytterligare säkerhetskontroll.



 

 

4. LEVERANS

 

 
 
 
FRAKTSÄTT
1. Postpaket - Alla våra leveranser sker med PostNord till utlämningsställe endast inom Sverige.
2. Hämta i butik på Stora Åvägen 1 i Sisjön.
 
 
FRAKTKOSTNAD
Hos oss beställer du alltid fraktfritt oavsett storleken på din order. Självklart får du även returnera dina varor utan kostnad.
 
 
LEVERANSTID
Normal leveranstid 1-3 dagar. Skulle din order inte kunna levereras inom avtalad tid informeras du utan dröjsmål om anledningen till förseningen och vi avtalar en ny leveranstidpunkt. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet utan kostnad.
 
 
1. POSTPAKET - HÄMTA VARORNA HOS NÄRMSTA OMBUD
När du väljer Postpaket skickar vi din beställning till det utlämningsstället närmast din leveransadress. Avisering sker via sms (förutsatt att mobilnummer fylls i innan du slutför ditt köp i kassan). Om mobilnummer inte anges aviseras beställningen via brev. 
När vi packat varorna får du en leveransbekräftelse via e-post där du får information om din sändnings kolli-ID, vilket ger dig möjlighet att spåra godset hos PostNord. Giltig legitimation samt avin eller sms:et ska uppvisas vid uthämtning av försändelsen. Du kan även använda ditt kolli-ID för att lösa ut försändelsen. I ditt paket får du med en följesedel, köpvillkor, och förbetald returfraktsedel.
 
 
OUTLÖSTA FÖRSÄNDELSER
För paket som inte hämtas ut inom 14 dagar debiterar Holmens Herr kunden en avgift på 200 kr. Avgiften motsvarar de faktiska kostnaderna för returfrakt, expeditionsavgift och hantering. Om du beställt en vara och ångrar dig efter att vi har skickat ut ditt paket måste du returnera paketet, om du inte skall bli debiterad 200 kr.
Självklart får du tillbaka vad varan/varorna kostat dig, dock ej eventuella fraktavgifter. Mer info hittar du i köpvillkoren 5. Ångerrätt / retur.
 
TRANSPORTSKADOR
Holmens Herr står för transportrisken dvs risken för att varan skadas eller kommer bort under transporten från vårt lager till dig. Du står för risken vid eventuell retur till oss.
 
Om Holmens Herr inte kan leverera inom avtalad tid informeras du utan dröjsmål om anledningen till förseningen och vi avtalar en ny leveranstidpunkt. Vid leveransförsening har du rätt att häva köpet utan kostnad.
 
 
2. HÄMTA I BUTIK
Om det passar dig är du välkommen att hämta ut din beställning direkt i vår butik på adressen nedan. Du får en bekräftelse via e-post när beställningen finns klar för hämtning. 
 
Holmens Herr 
Stora Åvägen 1 
436 34 Askim


 

 

5. ÅNGERRÄTT / RETUR

 

 

ÅNGERRÄTT
När du handlar på Holmens Herr Webshop har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor skall vara oanvända och i originalförpackning. Du har rätt att öppna förpackningen och kontrollera varan inom rimliga gränser, varan får inte användas ovårdat. Eventuella märkes-tags får inte tas bort från plagg och plagget får endast provas. Om så inte är fallet kommer en värdeminskning av varans värde att dras av vid återbetalning. Holmens Herr AB bestämmer värdeminskningens omfång. Vid returer och byten är returfrakten fri förutsatt att den bifogade returfraktsedeln används, returnerar du på annat sätt står du själv för returkostnaden. Ångerrätten gäller inte underkläder. 
 
 
RETUR
För att göra en retur på ditt köp använder du vår förbetalda returfraktsedel som bifogats i din försändelse. Fyll i samtliga uppgifter i returformuläret. Returformuläret lägger du sedan i det paket du ska skicka tillbaka, tillsammans med dina varor. Packa dina varor som du fick dem från Holmens Herr. Tejpa fast returfraktsedeln på utsidan av paketet. Lämna in paketet hos PostNords ombud. Vi kontaktar dig via e-post när vi har behandlat din retur.
 
Vill du, kan du också använda konsumentverkets ångerblankett som du hittar här.
 
 
BYTEN
Ett byte innebär byte mellan storlekar. För att göra ett byte fyller du i samtliga uppgifter i returformuläret. Lägg den tillsammans med varan och returnera till oss. Gör du ditt byte via din retursedel så har vi ingen möjlighet att reservera någon vara. Har din önskade vara tagit slut i lager kontaktar vi dig.



BYTE & RETUR AV VARA I BUTIK KÖPT I WEBSHOP
Kommer du in till någon av våra butiker med en retur eller byte av en vara som köpts i webshopen går det bra att lämna tillbaka den, eller byta storlek. Om du returnerar en vara får du ett kvitto på att du lämnat tillbaka din vara och återbetalningen sker sedan via vårt kontor med det betalsätt du använt vid ditt köp på nätet. Det går inte att återbetala en vara som är köpt i webshopen, direkt i kassan i butiken. Vill du byta din vara som är köpt i webshopen till en annan produkt i butik så görs ett nytt köp av en ny vara och du återbetalas precis som vid en retur via vårt kontor.
 
 
 
ÅTERBETALNING & VÄRDEMINSKNING VID RETUR
Återbetalning görs inom 14 dagar efter att vi mottagit meddelande om retur. Dock kan du som kund få vänta tills dess att varan har returnerats alternativt lämnat bevis på att varan återsänts, det som sker först. Vid retur av produkter som inte är i originalskick dras en värdeminskning på 100% av varans värde. Beloppet för varan förs normalt sett tillbaka till kundens konto inom ca 2-7 arbetsdagar. Du får besked via e-post när återbetalning har gjorts. Beroende på bank och kortutgivare kan det dröja ytterligare några dagar innan insättningen syns på ditt konto. Vi kan endast utföra återbetalning på samma sätt och till samma konto som användes vid köptillfället. Har du handlat mot faktura, skickar vi en uppdaterad faktura till din e-post efter att vi har behandlat din retur.
 
Gör du en retur på hela din order och inte behåller någon vara så kommer hela fakturan att makuleras när vi har behandlat din retur. Väljer du att behålla varor skickar Klarna en uppdaterad faktura via e-post till dig efter att vi har behandlat din retur. Om du vill betala din faktura innan vi har behandlat din retur så drar du av beloppet för varorna du har returnerat.
 
 
KONTAKT 
Har du frågor angående ditt köp, ångerrätt, retur, byte, reklamation eller återbetalning när det gäller köp från vår webshop, maila kundtjänst på webshop@holmensherr.se så svarar vi så snart vi kan, senast inom 48 timmar på vardagar. Eller ring oss på 031 - 61 98 30. Telefontid vardagar 9.00 - 15.00. Läs gärna vår FAQ innan, där har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren. 
 

Har du frågor angående din faktura, kontakta Klarna på 08 - 120 120 10. 
 

 

 

 

6. REKLAMATION

 

 

Om du reklamerar din vara på grund av en skada eller felproduktion ska du kontakta Kundservice så snart som möjligt via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30. Skälig tid för upptäckt av ursprungligt fel är 2 månader. Första åtagandet vid en reklamation är att åtgärda felet. Om detta inte går och reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny produkt. Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalda så snart som möjligt. Vid reklamationer skall Holmens Herr egna frakthandlingar alltid användas, de finns medskickade i din leverans och du betalar ingenting för frakten.

Holmens Herr förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning. Vid reklamationer följer Holmens Herr riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Postadressen är Allmänna Reklamationsnämnen, Box 174, 101 23 Stockholm. Enligt konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt. Mer information finns på konsumentverket.se.

 

 

 

 

7. SKADAT GODS

 

 

Om varorna är skadade vid mottagandet skall du anmäla det omedelbart till ombudet (utlämningsställe). Detta gäller även om ytteremballaget är skadat, oavsett om du kan avgöra om varan är skadad eller inte. Du har som kund ingen skyldighet att ta emot skadat gods.

Om det rör sig om dolda skador skall dessa anmälas så snart som möjligt, två månader från mottagandet är skälig tid för upptäckt för skada/defekt. Kontakta Kundservice via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30 och förklara skadan. Spara alltid originalförpackningen, och fotografera gärna produkten vid skada som ej noterats av utlämningsställe.

 

 

8. SÄKERHET

 

 

SÄKRA SIDOR
De sidor där känslig information överförs, betalningar och personuppgifter är sk. säkra sidor. Du som kund kan kontrollera att den webbsida du besöker är säker i webbadressen. I vanliga fall börjar adresserna med http:// men om du befinner dig på en säker sida börjar de istället med https:// där "s" står för "secure".

SÄKRA BETALNINGAR
Holmen Herr samarbetar med DIBS AB för inlösen av kort- och direktbanksbetalningar. DIBS AB är ett av Finansinspektionen auktoriserat kreditmarknadsföretag. Överföring av kortuppgifter är krypterade. Observera att Holmens Herr inte lagrar några som helst kreditkortsnummer utan detta hanteras av DIBS AB. DIBS uppfyller kraven för PCI DSS.

Vi använder oss av SSL kryptering som är den vanligaste formen av kryptering, som ofta används av banker.

KORTBETALNINGAR &3D SECURE
3D Secure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på internet verkligen är du. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom VISA's varumärke "Verified by VISA" och MasterCard's varumärke "SecureCode". Observera att 3D Secure endast fungerar för dig som skaffat tjänsten via din bank.

COOKIES
Vi använder cookies för att underlätta ditt besök på Holmens Herr Webshop, t ex för att hålla reda på dina varor i kundkorgen. Holmens Herr använder ej cookies för att lagra personlig information om dig. Om du inte vill acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie.

PERSONUPPGIFTER
Dina personuppgifter samlas in för att vi ska kunna leverera de tjänster som du efterfrågat, t ex så använder vi din e-postadress för att översända servicerelaterade meddelanden. En genomförd beställning på Holmens Herr Webshop innebär att du godkänner våra allmänna villkor och samtycker till att dina personuppgifter och adress registreras i vårt kundregister.

Holmens Herr är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss.  Inga uppgifter lämnas vidare utan används endast av Holmens Herr. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att en gång per kalenderhalvår begära information om de personuppgifter som behandlas om dig i vårt kundregister. Önskar du ett sådant utdrag skall du skicka en skriftlig, undertecknad begäran till oss. Holmens Herr, Kilsgatan 12-14, 411 04. Vill du bli borttagen ur registret kontaktar du Kundservice via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30.

 

 

9. FORCE MAJEURE

 

 

Holmens herr är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. Förbehållet i fråga om t ex konflikt på arbetsmarknaden och blockad gäller även om Holmens Herr är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd.

Holmens Herr är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Holmens Herr varit normalt aktsamt. Holmens Herr ansvarar inte i något fall för indirekt skada.

I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.

 

 

10. TVISTER


Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende efter att du varit i kontakt med vår kundtjänst webshop@holmensherr.se eller telefon 031-619830, är du välkommen att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda EU-kommissionens online plattform för tvistlösning (ODR) läs mer på deras hemsida här

 


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Menu