Denna webbplats använder cookies för statistik, anpassat innehåll och annonser. Läs mer
Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via Holmens Herr Webshop. Avtal ingås mellan dig och Holmens Herr AB, organisationsnummer 556305-6166. Utförliga kontaktuppgifter och övrig information om Holmens Herr framgår på Sajten. Villkoren är enbart tillämpliga för dig som är konsument och som gör beställningar via Sajten. Samtliga priser på Holmens Herr Webshop är inklusive 25% svensk moms. Är du under 18 år så måste du ha målsmans tillstånd för få att beställa hos oss. Alla varor förblir Holmens Herr egendom till dess att full betalning kommit bolaget tillhanda. Försök till bedrägerier polisanmäls. Holmens Herr förbehåller sig rätten att häva ett köp om bedrägeri misstänks. Genom att godkänna Holmens Herrs villkor när du genomför ett köp i vår webshop godkänner du att vi lägger till dig i vår facebook kundfil. Det innebär att du får se reklaminlägg från oss via facebook som enbart är riktad till våra kunder.
Genom att du godkänner Holmens Herr köpvillkor samtidigt som du lägger din beställning uppstår ett bindande avtal mellan Holmens Herr och dig som kund. I samband med att du lägger din beställning accepterar du att du blir betalningsskyldig motsvarande orderns totalbelopp. Vid mottagen order skickas automatiskt en orderbekräftelse per e-post till din registrerade mailadress. Denna orderbekräftelse fungerar även som garantibevis efter fullt erlagd betalning. Holmens Herr reserverar sig för eventuella tryck och skrivfel, slutförsäljning, samt färgavvikelser på produkter presenterade på Holmens Herr Webshop. Vi arbetar för att våra foton skall vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan inte heller garantera att alla bilder exakt återger produkternas verkliga utseende. Kan inte Holmens Herr leverera enligt orderbekräftelse kommer du att kontaktas och ges möjlighet att justera eller annullera din order. Den skriftliga informationen gäller före den "bildliga".
Du kan göra din beställning på Holmens Herr Webshop dygnet runt, varorna plockas normalt sett nästkommande helgfri vardag. Mer info hittar du i köpvillkoren 4. Leveranser.
KORTBETALNING
- Beloppet dras först när varorna skickats från oss. - Detta betalsätt medför inga extra kostnader. Vi accepterar betalning med VISA, MasterCard och AMEX. Vid kortbetalning reserveras totalsumman på kortet fram till att varorna lämnar vårt lager, först då dras beloppet från kortet. När du betalar med betalkort hanteras betalningen via vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning. Alla detaljer som handlar om ditt kort skickas via en säker och krypterad förbindelse, så att ingen kan se eller återskapa dina kortupplysningar. Observera att Holmens Herr inte lagrar några kreditkortsuppgifter utan dessa hanteras av DIBS.
- Beloppet dras direkt från ditt bankkonto när du loggar in på din Internetbank. - Detta betalsätt medför inga extra kostnader. När du använder betalsättet direktbetalning så betyder det att pengarna dras direkt, utan att det först görs en reservation. Det som krävs är att du är ansluten till Internetbanken hos SEB, Handelsbanken, Nordea eller Swedbank. För tjänsten använder vi oss av vår betalningspartner DIBS för att garantera snabb och säker betalning.
- Få dina varor först, betala sedan. - Betala inom 14 dagar. - Ingen fakturaavgift. Vi erbjuder betalning med faktura via vår samarbetspartner Klarna AB. En kreditupplysning tas på ditt personnummer och jämförelse görs mellan detta och folkbokföringsadressen för att säkerställa att rätt person gjort beställningen. Detta innebär att du inte kan få varan levererad till annan adress än din folkbokföringsadress. Fakturan skickas till mailadressen du uppgav när du gjorde din beställning. Du har 14 dagar på dig att betala fakturan från att din försändelse skickats från oss.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kr eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering hos Segoria där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma. För mer information om Klarnas fakturavillkor, klicka här. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.
- Få dina varor först, betala sedan. - Betala av ditt köp i din egen takt. Du kan välja att delbetala ditt köp på upp till 24 månader, då väljer du betalsätt konto. Kontohanteringen sköts av vår samarbetspartner, Klarna AB. När du väljer att betala med konto sker en kreditupplysning på ditt personnummer och en jämförelse mellan detta och folkbokföringsadressen för att säkerställa att rätt person gjort beställningen. Detta innebär att du inte kan få varan levererad till annan adress än din folkbokföringsadress. För mer information om Klarnas kontovillkor, klicka här. Har du några frågor eller funderingar är du välkommen att ringa Klarnas kundtjänst på 08 - 120 120 10.
- Inga kontouppgifter behöver anges. Logga bara in på ditt PayPal-konto. - Detta betalsätt medför inga extra kostnader. Genom att betala via PayPal behöver du inte uppge dina kontouppgifter. Det enda du behöver göra är att logga in på ditt PayPal-konto via vår kassa. Du kan välja att finansiera din betalning från ditt PayPal-saldo eller via ett betal- eller kreditkort kopplat till ditt PayPal-konto. För mer information om betalningar och hur du öppnar ett konto hos PayPal, klicka här.
Har du en värdecheck eller en rabattkod som du vill använda fyller du bara i koden i kassan och trycker på ”OK” för att aktivera den. Du kommer direkt att kunna se det slutgiltiga beloppet i beställningsöversikten.
Vi använder marknadens bästa krypteringslösning, Secure Sockets Layer (SSL), som krypterar eventuellt känslig information som namn, adress och andra viktiga data, t ex kreditkortsuppgifter. Detta innebär att information som skickas mellan din dator och vår webbplats inte kan läsas av obehöriga. För att säkerställa att din information hålls privat förvarar vi ingen betalningsinformation i vår databas. Säkerhetsprocessen omfattar följande: * Godkännande - din webbläsare vet att dina data skickas till rätt server och att denna server är säker. * Kryptering - dina data krypteras, så att de endast kan läsas av den säkra servern. * Dataintegritet – överförda data kontrolleras för att säkerställa att de inte har förändrats. Holmens Herr förbehåller sig rätten att fördröja varje order som vi misstänker kan behöva ytterligare säkerhetskontroll.
Har du frågor angående din faktura, kontakta Klarna på 08 - 120 120 10.
Om du reklamerar din vara på grund av en skada eller felproduktion ska du kontakta Kundservice så snart som möjligt via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30. Skälig tid för upptäckt av ursprungligt fel är 2 månader. Första åtagandet vid en reklamation är att åtgärda felet. Om detta inte går och reklamationen blir godkänd kommer vi att ersätta dig med en ny produkt. Om vi inte har möjlighet att ersätta dig med en likadan vara har du rätt till att häva köpet och få pengarna återbetalda så snart som möjligt. Vid reklamationer skall Holmens Herr egna frakthandlingar alltid användas, de finns medskickade i din leverans och du betalar ingenting för frakten. Holmens Herr förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskydds-lagstiftning. Vid reklamationer följer Holmens Herr riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Postadressen är Allmänna Reklamationsnämnen, Box 174, 101 23 Stockholm. Enligt konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt. Mer information finns på konsumentverket.se.
Om varorna är skadade vid mottagandet skall du anmäla det omedelbart till ombudet (utlämningsställe). Detta gäller även om ytteremballaget är skadat, oavsett om du kan avgöra om varan är skadad eller inte. Du har som kund ingen skyldighet att ta emot skadat gods. Om det rör sig om dolda skador skall dessa anmälas så snart som möjligt, två månader från mottagandet är skälig tid för upptäckt för skada/defekt. Kontakta Kundservice via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30 och förklara skadan. Spara alltid originalförpackningen, och fotografera gärna produkten vid skada som ej noterats av utlämningsställe.
SÄKRA SIDOR De sidor där känslig information överförs, betalningar och personuppgifter är sk. säkra sidor. Du som kund kan kontrollera att den webbsida du besöker är säker i webbadressen. I vanliga fall börjar adresserna med http:// men om du befinner dig på en säker sida börjar de istället med https:// där "s" står för "secure". SÄKRA BETALNINGAR Holmen Herr samarbetar med DIBS AB för inlösen av kort- och direktbanksbetalningar. DIBS AB är ett av Finansinspektionen auktoriserat kreditmarknadsföretag. Överföring av kortuppgifter är krypterade. Observera att Holmens Herr inte lagrar några som helst kreditkortsnummer utan detta hanteras av DIBS AB. DIBS uppfyller kraven för PCI DSS. Vi använder oss av SSL kryptering som är den vanligaste formen av kryptering, som ofta används av banker. KORTBETALNINGAR &3D SECURE 3D Secure är en av VISA framtagen teknik för att verifiera att den som handlar med ditt kort på internet verkligen är du. Standarden används även av MasterCard. Tekniken innebär att när du använder ditt kort för att köpa varor eller tjänster på internet är det upp till din kortutgivare eller bank att identifiera dig. Identifikationen görs genom att du anger ett personligt lösenord eller kod vid köptillfället. Via krypterad kommunikation kontrolleras detta av kortföretaget via en speciell säkerhetsserver. Detta lösenord har du själv valt eller fått tilldelat av den bank som givit ut kortet. Fördelen för dig som konsument att använda en betaltjänst på internet som erbjuder 3D Secure innebär att du får en möjlighet att verifiera att du är den verkliga kortinnehavaren, vilket innebär mindre risk att kortet används i bedrägligt syfte. Du känner igen en 3D secure-säkrad betallösning genom VISA's varumärke "Verified by VISA" och MasterCard's varumärke "SecureCode". Observera att 3D Secure endast fungerar för dig som skaffat tjänsten via din bank. COOKIES Vi använder cookies för att underlätta ditt besök på Holmens Herr Webshop, t ex för att hålla reda på dina varor i kundkorgen. Holmens Herr använder ej cookies för att lagra personlig information om dig. Om du inte vill acceptera cookies kan din webbläsare ställas in så att du automatiskt nekar till lagring av cookies eller informeras varje gång en webbplats begär att få lagra en cookie. PERSONUPPGIFTER Dina personuppgifter samlas in för att vi ska kunna leverera de tjänster som du efterfrågat, t ex så använder vi din e-postadress för att översända servicerelaterade meddelanden. En genomförd beställning på Holmens Herr Webshop innebär att du godkänner våra allmänna villkor och samtycker till att dina personuppgifter och adress registreras i vårt kundregister. Holmens Herr är ansvarig för behandlingen av de personuppgifter som du som kund lämnar till oss. Inga uppgifter lämnas vidare utan används endast av Holmens Herr. Enligt PUL (Personuppgiftslagen) har du rätt att en gång per kalenderhalvår begära information om de personuppgifter som behandlas om dig i vårt kundregister. Önskar du ett sådant utdrag skall du skicka en skriftlig, undertecknad begäran till oss. Holmens Herr, Kilsgatan 12-14, 411 04. Vill du bli borttagen ur registret kontaktar du Kundservice via webshop@holmensherr.se eller via telefon 031 – 61 98 30.
Holmens herr är befriat från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt detta avtal, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning eller annan typ av naturkatastrof. Förbehållet i fråga om t ex konflikt på arbetsmarknaden och blockad gäller även om Holmens Herr är föremål för eller själv vidtar sådan konfliktåtgärd. Holmens Herr är inte heller skyldigt att i andra fall ersätta skada som uppkommer om Holmens Herr varit normalt aktsamt. Holmens Herr ansvarar inte i något fall för indirekt skada. I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden samt om bolaget utsätts för kriminell aktivitet som påverkar verksamheten.
Om du inte är nöjd med vår hantering av ditt ärende efter att du varit i kontakt med vår kundtjänst webshop@holmensherr.se eller telefon 031-619830, är du välkommen att vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN), arn.se eller Box 174, 101 23 Stockholm. Vi följer alltid ARN:s rekommendationer. Du kan även använda EU-kommissionens online plattform för tvistlösning (ODR) läs mer på deras hemsida här.